Σάββατο 11 Μαρτίου 2017

Σπύρος Ζαχαράτος, ΄Ένα τραγούδι και ένα ποίημα



   Ο Σπύρος Ζαχαράτος, με καταγωγή από την Κεφαλλονιά, είναι ένας ιδιαίτερος ποιητής και στιχουργός. Αιχμηρός, λυρικός και πάντα επίκαιρος, με έργα που εκφράζουν την εποχή μας. Σύντομα στο περιοδικό Ατέχνως θα έχουμε μια, όσο γίνεται, καλύτερη κριτική παρουσίαση του έργου του. Ως τότε θα αρκεστούμε στην παράθεση ενός τραγουδιού και ενός ποιήματος του, αντίστοιχα. Μείνετε συντονισμένοι:

ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Είσ' η πίκρα του πλήθους τ' ανώνυμου
πλαστική σημαιούλα και χιόνι μου
η σιωπή σου σταλιά δηλητήριο
σ' έναν κόσμο κλειστό κρατητήριο.
Αντιγόνη μου
έρωτα μου
φωτιά
στο σεντόνι μου.

Που να ζεις;
σε ποιό μύθο κουρνιάζεις;
μια θρησκεία αλλάζεις
αυτόματα
αμαρτίες σου τάζουν
και το δρόμο που φράζουν
ξένα στόματα.

Ήσουν γέλιο του πλήθους τ' αδύναμου
μια γωνιά ζεστασιάς στην Αθήνα μου
το φιλί σου χαράς διαβατήριο
σ' ένα κόσμον γεμάτο μυστήριο.
Αντιγόνη μου
έρωτα μου
φωτιά
στο σεντόνι μου. 


(δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Δίφωνο) 


ΕΠΟΧΗ 

Εποχή εκπτώσεων
εκτρώσεων
μυήσεων•
εποχή κυήσεων.

Η φύση κείται
μα εκδικείται.

Εποχή καμίνου
υψικαμίνου
Βαστίλλης•
εποχή της ύλης. 


(Καταφύγιο, εκδ. Αίνος, Αθήνα 1991)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου